Flyttbar elektronikhörna

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Flyttbar elektronikhörna

Inlägg av maha »

Äntligen tog jag mig tid att bygga min flyttbara elektronikhörna.

Jag har 36 cm tämligen tomt utrymme mellan mitt skrivbord och väggen så jag tänkte att skruva fast en förlängningsskiva i bordet att ha mitt oscilloskop på. Men så började tankarna snurra och slutresultatet blev denna 35 cm breda vagn på hjul.

Bild

Är skrivbordet upptaget kan jag nu enkelt dra iväg allting till matbordet istället, eller soffbordet, bastun, sängen... :lol:

Det här är ju något jag behövt hur många år som helst så jag kan inte förstå att jag inte byggt den innan nu. Kostnaden landade på en bit över 400 spänn så det var ju inte speciellt farligt det heller.
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Stiligt och praktiskt!!
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Snyggt!

Jag har börjat bygga på ungefär samma sak, fast i mitt fall ska det bli 2st rullbord/hyllor som kommer bli 50cm höga.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Jimmy: Jo jag följer med spänning med ditt arbetsbänksbygge. Kanske det börjar bli dags för fler bilder? :razz:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Njaeompf... det ligger nog något i det. :)

För tillfället är det ordentligt rörigt. Pga rullbordsbygget så har jag fått lägga elektronikprylar på varenda litet ledigt utrymme, så en bild skulle inte göra det hela särskillt rättvist just nu är jag rädd. :D

Men jag ska lägga upp lite mer bilder när rullborden är klara och ordningen har återställts till det normala. Promise. :)
Användarvisningsbild
Stolleman
EF Sponsor

Inlägg av Stolleman »

men men... med den lösningen krävs det att man plockar undan efter sig?! :shock:

Ärligt talat, blev jättebra det där, smidigt och enkelt :tumupp:
Skriv svar