hej undror om man kan koppla in scartkontakten på en datorbildskärm istället för tv med scart eller ljudet ska direkt till högtalare men bilden vill vi ha på en datorbildskärm. Sorry för dlig skrivning inte alltid alla tangenter funkar.
//Patrik
scart till bildskärm,
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det beror på...
Scartkontakten är oftast (alltid) anpassad till TV-formatet avseende linje och bildsynk-frekvenser. Dessutom ritas halva bilden varje gång (interlace). En monitor brukar inta använda interlace och ha högre svepfrekvenser 31 kHz eller mer i horisontalled. Hur det är med platta skärmar vet jag inte riktigt.
En direkt anslutning utan någon elektronik emellan kan med andra ord bli problematisk.
Hoppas att det löser sig trots mina dystra uttalanden.
(Första postningen hoppas det blir rätt)
Scartkontakten är oftast (alltid) anpassad till TV-formatet avseende linje och bildsynk-frekvenser. Dessutom ritas halva bilden varje gång (interlace). En monitor brukar inta använda interlace och ha högre svepfrekvenser 31 kHz eller mer i horisontalled. Hur det är med platta skärmar vet jag inte riktigt.
En direkt anslutning utan någon elektronik emellan kan med andra ord bli problematisk.
Hoppas att det löser sig trots mina dystra uttalanden.
(Första postningen hoppas det blir rätt)