Nu till frågan, vad finns det för olika typer av flödesmätare? När man snackar bilar finns det ju luftmängdsmätare, luftmassemätare osv. Vad är det som skiljer dessa?
Det som är intressant att veta är väl luftflöde och även bensinförbrukning. Dvs en för vätska med väldigt bra upplösning och en för luft med helt okänd luftförbrukning. Självklart ska de ju ha bra responstid och precision. Det vore ju fint om man kunde gasa på lite på neutralen och se hur det påverkar luftflöde och bensinförbrukning. Eller vet någon hur man räknar ut luftförbrukningen? Borde ju vara cylindervolym*varvtal , förutsatt att luften är okomprimerad.
Sen har jag även funderat lite på det där med avgassystem. Finns det någon bra info/bok/tips om hur man beräknar/införskaffar dessa? Till exempel sägs det att avgassystem från moppar ska funka bra till gräsklipparmotorer. Men vad har man för avgassystem till häcksax-motorer?

Har även funderat lite på vad man ska ha för lämplig magnetventil för att justera lustgasen. Kommer köra patroner från små gräddsifoner, införskaddade 30st igår

Införskaffade boken "Two stroke performance tuning" idag. Får se om det är är något att hänga i granen. Den verkar iaf väldigt bra. Någon som har denna?
Dyker säkert upp fler frågot allt eftersom. Så hav tålamod!

Btw, sa jag att jag funderat på om man skulle sätta en av motorerna på en radiostyrd bil?