tollen88: Använd bara ett användarkonto på forumet. Tog bort kontot tollen88. Har du glömt lösenordet till kontot danne_linkinpark kan du använda formuläret för glömt lösenord. Har du inte tillgång till emailen, kan du skicka ett email från din nya email till mig (macce snabel-a diod punkt net) så kan jag uppdatera ditt konto.
Nu är jag tillbaka med mitt prblem igen för det brummar fortfarande
När jag kopllar in en 8 ohm högtlare brummar det inget men när jag kopplar in en 6 och 4 brummar det varför är det så?
Jag har inte provat att bygga en sånhär förstärkare, men efter att ha följt tråden så börjar man bli ganska insatt...
Förstärkaren har alltså börjat brumma igen. Troligen har den inte gjort det av sig själv bara sådär. Har du ändrat något? Vad gjorde du precis innan brummet kom tillbaka? Hur länge fungerade den utan att brumma?
Jag drog upp viloströmen lite som det sstog att man skulle kunna det men sen gick nått snett? Förstärkaren funkade utan problem ett bra tag men sen gjorde jag det korkade att dra upp strömmen.
Lite mer åt klass-A hållet? Det finns inget mellanting mellan Klass-AB och Klass-A. Det blir säkert bara mer knepiga distortioner som uppstår. Då är det bättre att köra i 100% klass-A istället. Lite mer Iq än Klass-A försämrar endast tyvärr.. Prova att ställ tillbaks och se ifall bruset försvinner.