Programmera 1702A EPROM
Re: Programmera 1702A EPROM
Tack till alla som försöker hjälpa!
Svar på några frågor. 1702A = 24 pin DIL.
Bor i Mora,Dalarna.
Orsaken till att jag vill ha några kopior (back-ups) av ett 1702A, är att detta EPROM innehåller kod, som jag använder som testprogram för ett Intel "prototype system" kretskort, som jag tog med mig när jag återvände till Mora, 2003, efter 40 år i Silicon Valley. CPUn på kortet är Intels 4004 och använder 1702(A) EPROMs.
Har en kontakt i USA som kanske kan programmera 1702A, men tänkte först se om någon här i Sverige har en sådan programmerare.
Svar på några frågor. 1702A = 24 pin DIL.
Bor i Mora,Dalarna.
Orsaken till att jag vill ha några kopior (back-ups) av ett 1702A, är att detta EPROM innehåller kod, som jag använder som testprogram för ett Intel "prototype system" kretskort, som jag tog med mig när jag återvände till Mora, 2003, efter 40 år i Silicon Valley. CPUn på kortet är Intels 4004 och använder 1702(A) EPROMs.
Har en kontakt i USA som kanske kan programmera 1702A, men tänkte först se om någon här i Sverige har en sådan programmerare.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Låter VÄLDIGT spännande!
På 70-talet jobbade jag på ett företag som började bygga en mikrodatorer i spelautomater. Det var Intel 4040 och (troligast) 1702-minnen.
Till ämnet, det verkar inte vara ont om scheman till programmerare på nätet i fall man skå gå vägen via ett hembygge.
På 70-talet jobbade jag på ett företag som började bygga en mikrodatorer i spelautomater. Det var Intel 4040 och (troligast) 1702-minnen.
Till ämnet, det verkar inte vara ont om scheman till programmerare på nätet i fall man skå gå vägen via ett hembygge.
Det här projektet verkar trevligt, det är komplett med pcb-design och programvara men är ganska många komponenter att löda:
http://www.mattmillman.com/projects/hve ... 2a-eproms/
http://www.mattmillman.com/projects/hve ... 2a-eproms/
Stötte också på den när jag rekommenderade hembygge. Såg nu på länkarna vidare till äldre hembyggen. De verkade också intressanta, om man är lagd åt vintagehållet med DOS och parallellport.
Jag har en ny brännare till salu, som ska klara 1702 med hjälp av en extra modul.
Jag har inte den extra modulen, men jag tror att den går att köpa löst.
Jag har inte den extra modulen, men jag tror att den går att köpa löst.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jag kollade, dom har en läsadapter, men ingen programmeringssdapter
1702 READ ONLY (First generation EPROM)
This adapter is designed to support reading of a 1702 EPROM and does not support programming.
Specifically created for users who wish to archive the contents of 1702 devices, this adapter generates
the required voltages (+5 and -9) necessary to support read-only operation.
1702 READ and PROGRAM (First generation 256 byte eprom with -48 volt prog.) - Part #A1702
(Contact factory for price and lead time)
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt: