Om man tappat en mutter på insidan av en ojordad gammal filmprojektor, finns det då någon risk att man
kan få en stöt om man tar på någon metalldel på utsidan?
BAKGRUND:
Jag köpte precis en gammal super8-filmprojektor (se länk: https://www.tradera.com/item/302630/515 ... m-carousel)
När jag kom hem så visade det sig att det satt en gammal ojordad kontakt i strömsladden, men jag upptäckte att det faktiskt fanns tre kablar i sladden, så egentligen
borde det ju sitta en jordad kontakt. Jag tänkte då byta till ett jordad kontakt, och började skruva loss höljet för att kontrollera vilken kabel som var vilken inne i projektorn,
och lossade tre skruvar på baksidan. Jag hörde att det då föll något på insidan när jag lossade två av de skruvarna - (förmodligen någon typ av mutter eller bricka).
Jag såg sedan att det skulle krävas mycket mer lossande av ytterligare skruvar även på framsidan för att öppna höljet, så jag avbröt den tanken, och satte istället tillbaka
den ojordade kontakten. Jag försökte skruva tillbaka de tre skruvarna, men de ville inte fästa igen.
Jag är nu orolig för att de tappade muttrarna/brickorna skulle kunna kortsluta något på insidan, och därmed ge mig en stöt. Skulle detta kunna hända, eller skulle
det helt enkelt bara gå en säkring inuti ifall det blivit en kortslutning?
Är lite dålig på elektronik som ni märker..

Mycket tacksam för svar!!!
MVH
Nicklas