Byta vridpot. i labbagg.
Re: Byta vridpot. i labbagg.
Det fungerar alldeles utmärkt. Så länge man håller fingrarna borta från grovpotten ändrar det sig inte alls.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Kan tänka mig att har man varit där och smort potten för länge sen och det kletat ihop sig så skulle det kunna bli så.
Smörjande elektronikspray = NEJ!
Smörjande elektronikspray = NEJ!
- FormerMazda
Potarna jag satte dit nu är nya, känslan är svår att beskriva, men typ sega fast mjuka, väldigt distinkta.
Testade att lämna den på 5,00V, efter typ 4h så var det 4,99 typ. Men sen vandrar ju detta agg med värmen lite, det är mycket begärt att det ska vara så precist ändå.
Provade nu att banka i bordet, värdet står blickstill, till skillnad från allt annat på bordet..
Så med frisk pot ser jag inte det som ett problem.
Testade att lämna den på 5,00V, efter typ 4h så var det 4,99 typ. Men sen vandrar ju detta agg med värmen lite, det är mycket begärt att det ska vara så precist ändå.
Provade nu att banka i bordet, värdet står blickstill, till skillnad från allt annat på bordet..

Så med frisk pot ser jag inte det som ett problem.
Tack för svaren ovan.
Jag antar att har man nya pottar av bra kvalitet så funkar det bra med grov+fin.
Så alternativen är att antingen byta till en 10-varvspot eller till en kombo grov+fin, allt av bra kvalitet naturligtvis.
Jag antar att har man nya pottar av bra kvalitet så funkar det bra med grov+fin.
Så alternativen är att antingen byta till en 10-varvspot eller till en kombo grov+fin, allt av bra kvalitet naturligtvis.