Hjälp!
Håller på att göra en programmerare till en pic12f675. Den fungerar perfekt, med ett undantag. Jag kan inte läsa bandgap-bitarna och programmera dem igen. Är det jag som inte kan läsa eller är microchips programming-specification konstig? Ideer någon?
//Erik
Läsa bandgap från pic12f675
Oj, var kanske lite otydlig. Jag kan inte _läsa_ bandgap-inställningen. Fattar inte riktigt hur jag ska åstadkomma detta....
Det står i Microchip:s 12f675 flash programming spec. att det är viktigt att först läsa in bandgapbits för att sedan spara dem, men jag vet inte hur....
Dessa bitar ska ligga i Configuration word, adress 0x02007. Men enda sättet att komma dit? Är att köra LoadConfiguration?
Det står i Microchip:s 12f675 flash programming spec. att det är viktigt att först läsa in bandgapbits för att sedan spara dem, men jag vet inte hur....
Dessa bitar ska ligga i Configuration word, adress 0x02007. Men enda sättet att komma dit? Är att köra LoadConfiguration?
Skummade igenom programspecen lite snabbt bara. Det verkar ju faktiskt som enda sättet att få PC till 0x2000 är att köra en "load configuration", men den datan skrivs väl inte in i minnet förrän man kör en "begin programming" ?
Så man borde väl kunna köra "load configuration" och sen "read program memory" för att läsa ut 0x2007.
Så man borde väl kunna köra "load configuration" och sen "read program memory" för att läsa ut 0x2007.