sända video trådlöst?
sända video trådlöst?
Letar efter något sätt att trådlöst sända video från en dv kamera till en dator. Sändar enheten måste vara batteri driven.
Den bör klara av ett avstånd på minst 50 meter inomhus.
Nån som vet om det finns att köpa något sådant?
Eller om nån har något förslag på hur man kan bygga?
Den bör klara av ett avstånd på minst 50 meter inomhus.
Nån som vet om det finns att köpa något sådant?
Eller om nån har något förslag på hur man kan bygga?
Om du ska ha bra kvalité så får du nog tyvärr dra kabel.
Eftersom du ska blåsa upp bilden med projektor så kommer en kompositvideosignal få bilden att bli ganska rutten.
Tyvärr finns det inga sändare på marknaden som kan hantera RGB, component eller DVI.
Bandbredden på en sådan signal är helt enkelt för stor.
Fast å andra sidan: vad släpper DVIkameran för signal? den har ju garanterat en Firewireutgång, men där blir det ju svårt att få ut bildsignal.
Kanske inte ens har en RGB/Component eller DVI utgång
Eftersom du ska blåsa upp bilden med projektor så kommer en kompositvideosignal få bilden att bli ganska rutten.
Tyvärr finns det inga sändare på marknaden som kan hantera RGB, component eller DVI.
Bandbredden på en sådan signal är helt enkelt för stor.
Fast å andra sidan: vad släpper DVIkameran för signal? den har ju garanterat en Firewireutgång, men där blir det ju svårt att få ut bildsignal.
Kanske inte ens har en RGB/Component eller DVI utgång
Jag tycker det funkar fint med såna.
Jag har oxå testat en trådlös kamera och den mottagaren fick, istället för kameran (som va för långt bort) in nån grannes videolink
Så funkar den betonglägenhet mellan betonglägenhet så känns det ju ok.
EDIT: Det kom en mellan:
"Eftersom du ska blåsa upp bilden med projektor så kommer en kompositvideosignal få bilden att bli ganska rutten. "
kompositvideosignal gör inte bilden rutten i mina ögon (kanske beror på ögonen
).
Skulle den inte sitta på en nattklubb? Hur noga är folk där då? Grumliga i ögonen o allt.
Nä kör på du, för ca 10 år sen körde jag o några polare projektor på nattklubb, det blev jordens hit, tills projektorn blev stulen...
Den visade tillräckligt bra o den va inte speciellt bra egentligen.
/B
Jag har oxå testat en trådlös kamera och den mottagaren fick, istället för kameran (som va för långt bort) in nån grannes videolink

Så funkar den betonglägenhet mellan betonglägenhet så känns det ju ok.
EDIT: Det kom en mellan:
"Eftersom du ska blåsa upp bilden med projektor så kommer en kompositvideosignal få bilden att bli ganska rutten. "
kompositvideosignal gör inte bilden rutten i mina ögon (kanske beror på ögonen

Skulle den inte sitta på en nattklubb? Hur noga är folk där då? Grumliga i ögonen o allt.
Nä kör på du, för ca 10 år sen körde jag o några polare projektor på nattklubb, det blev jordens hit, tills projektorn blev stulen...
Den visade tillräckligt bra o den va inte speciellt bra egentligen.
/B
som det är nu så kör vi med två stycken pioneer dvd dj spelare som är kopplade till en video mixer med komposit kabel och det funkar klockrent.
samt att vi kör en bärbar dator som tar hand om all annan video (när det inte finns musik video till låtarna) via ett VJ program.
Hur länge tror ni en sån trådlös sänadre skulle kunna funka på ett batteri?
t.ex. denna. http://www.netonnet.se/?iid=096203
[Edit] eller om nån vet om nån som är batteridriven?
samt att vi kör en bärbar dator som tar hand om all annan video (när det inte finns musik video till låtarna) via ett VJ program.
-
Strömförsörjning 9V, 300mA på den i din länk.Xelon skrev:som det är nu så kör vi med två stycken pioneer dvd dj spelare som är kopplade till en video mixer med komposit kabel och det funkar klockrent.
Allt går o batteriköra, bara anpassa batteristorleken

Ta ett uppladdningsbart 12v-batteri på 7,2 Ah (dom e ganska stora fysiskt)
så räcker nog strömmen i ca 24 timmar.
Troligen kan den köras på 12v men stryp ner till 9v för säkerhets skull.
/B
har pratat med lite annat folk på ett video forum, en del tror att det inte skulle funka. pga att man flyttar sändare hela tiden, så det skulle bli avbrott på signalen då och då..
är det nån som har en sån här trådlös video sändare hemma som kan testa att flytta omkring på den (så mycket det går) och se om video signalen är bra eller inte ?
är det nån som har en sån här trådlös video sändare hemma som kan testa att flytta omkring på den (så mycket det går) och se om video signalen är bra eller inte ?
Varför ska sändaren flyttas?
Det finns många andra faktorer än just själva avståndet som gör om det fungerar eller inte.
väggar,golv, tak, armaturer, ljusriggar mm.
Störningar från annan utrustning. Finns ju mängder av elektronik i en sån lokal.
Mitt tips är att köpa ett kit på öppet köp å testa.
funkar det inte kan du ju lämna tillbaka det.
Det finns många andra faktorer än just själva avståndet som gör om det fungerar eller inte.
väggar,golv, tak, armaturer, ljusriggar mm.
Störningar från annan utrustning. Finns ju mängder av elektronik i en sån lokal.
Mitt tips är att köpa ett kit på öppet köp å testa.
funkar det inte kan du ju lämna tillbaka det.
tanken är att en person ska gå omkring och filma gästerna på nattklubben.. och videon ska sändas dels live på projektorn och dels sparas på datorn.
känns lite dumt att köpa in en sån video sändare/mottagare för ca 300 - 500 kr.. bara för att testa..
därför jag frågade om någon hade en sådan hemma och kunde vara snäll och kolla om videon ser bra ut även om man rör på sändaren..
känns lite dumt att köpa in en sån video sändare/mottagare för ca 300 - 500 kr.. bara för att testa..
därför jag frågade om någon hade en sådan hemma och kunde vara snäll och kolla om videon ser bra ut även om man rör på sändaren..