Kökstimer från Kjell & Co

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
larsanderss

Kökstimer från Kjell & Co

Inlägg av larsanderss »

Hej, jag har i lite hast köpt en timer från Kjell & Company https://www.kjell.com/se/produkter/hem- ... mer-p48046 att ha som stöd (tidsstöd alltså) vid pistolskjutning...... Ett krux jag inte tänkte på är att den piper så fort jag trycker på en knapp och det skulle kunna störa somliga kanske...... Jag pillade itu den och det sitter en liten rund pryl inuti som jag försökte dämpa med eltape utan nån större lycka så jag skrev till nåt slags support på K & Co som svarade att det skulle kanske kunna ställa till med nåt om man pillar bort den och att garantin inte skulle gälla !!

Är det nån som han nån gissning eller nåt råd innan jag testar att ta bort tutan eller nån som vet hur den funkar och om man kan ersätta den med ett mostånd eller nåt.?

Med de vänligaste av hälsningar

Lars A
Jimjou

Re: Kökstimer från Kjell & Co

Inlägg av Jimjou »

Den kan du bara löda loss alt kapa en ledningsbana till.

Då tystnar den.

Garantin försvinner givetvis.
larsanderss

Inlägg av larsanderss »

Tackar tackar !! Det var min plan att testa att ta bort den med löddoningar så att jag kan pilla tillbaka den om det visar sig att den inte funkar utan.............. Får testa det imorgon.

Godafton

Lars A
larsanderss

Inlägg av larsanderss »

Det blev inget med det igår men idag så pillade jag bort tutan och det funkar både som tidtagningsur och som äggklocka (fast man märker inte så tydligt när äggen är klara !).

Jag tackar, Lars
RADIOT

Inlägg av RADIOT »

Sätt en strömbrytare mellan summern och timern.
Du kan då välja om du vill ha ett akustiskt larm eller ej.
larsanderss

Inlägg av larsanderss »

Jag kom på den iden efter att jag skruvat ihop den och testat så att den funkade utan tutan................. Skall nog testa det när jag får tillfälle.

Tackar
Skriv svar