Trilla över denna tråd av en slump. Här är min efterforskning.
Det stämmer att den svenska distributören kånkat
https://www.newsworthy.se/sv/dashboard/newslead/43191/
Jag fick därför följande frågor :
1. Är databasen förlorad och man har falsk säkerhet?
2. Kan man ändra adressuppgifter i internationella databasen?
3. Gör polisen slagning mot den internationella databasen när den lokala distributören gått i konkurs?
På 1. så letade jag upp mitt kit och där står det att det är en internationell databas

. Då måste jag kunna nå mina uppgifter. Gick in på huvudsidan
smartwater.Com, men hitta ingen tydlig information. Slutligen hamna jag på
smartwater.com/registration
Försökte registrera mitt kit på nytt men fick att det redan är reggat. Vilket är bra för då finns uppgifterna kvar
På 2. tog det lite tid men hittade slutligen
https://swt.smartwater.com/faq/move-address/
. Fick notis sen om önskad ändring men väntar på slutgiltig bekräftelse.
3. Ringde och pratade med polisen och fick till svar att det var en tuff fråga men efter ha bollats runt fick jag ett "förmodligen" till svar och att de skall återkomma. Men jag är faktiskt inte orolig för denna. Om uppgifterna finns kvar och huvudsidan erbjuder konto för polisiära enheter så borde de rimligtvis fortfarande göra slagning.