Bluetooth modul BTM001
Har labbat...
1) 3,3V skall in på den pinnen.
2) 1,8V-pinnen är en utgång och kopplas till VDD_PA (radion) tror jag.
3) Vet fortfarande inte om det finns antenn på den.
4) Den hade mycket riktigt 2003 som PIN...
5) Den snackar alldeles utmärkt med 115200 bps, men jag har inte hittat något sätt att få ner farten.
Jag skall prova om det händer något om man fipplar med parallell-pinnarna. På så vis kanske man kan få in den i AT-läge och ge den kommandon enligt CSR:s specar.
Givet priset (274 spänn) är detta fortfarande ett intressant alternativ - om man bara kunde få tag i dokumentation...
1) 3,3V skall in på den pinnen.
2) 1,8V-pinnen är en utgång och kopplas till VDD_PA (radion) tror jag.
3) Vet fortfarande inte om det finns antenn på den.
4) Den hade mycket riktigt 2003 som PIN...
5) Den snackar alldeles utmärkt med 115200 bps, men jag har inte hittat något sätt att få ner farten.
Jag skall prova om det händer något om man fipplar med parallell-pinnarna. På så vis kanske man kan få in den i AT-läge och ge den kommandon enligt CSR:s specar.
Givet priset (274 spänn) är detta fortfarande ett intressant alternativ - om man bara kunde få tag i dokumentation...
Hur går/gick det med denna modul som fö verkar ha försvunnit ur ELFAs sortiment nu? Personligen testade jag bara modulen nån vecka ca och köpte till sist Ezurios.
perfrej, fanns det nåt AT-läge på denna modul?
Nu har det dykt upp fler projekt bla tänkte jag bygga en väderstation som är blåtandsuppkopplad, temploggning, vind, vindriktning, fuktmätare kanske.
Det vore kung om man kunde ställa om lite parametrar samt läsa av de två analog ingångarna på nåt sätt.
perfrej, fanns det nåt AT-läge på denna modul?
Nu har det dykt upp fler projekt bla tänkte jag bygga en väderstation som är blåtandsuppkopplad, temploggning, vind, vindriktning, fuktmätare kanske.
Det vore kung om man kunde ställa om lite parametrar samt läsa av de två analog ingångarna på nåt sätt.