Har fått problem med en elmotor till min worx robotgräsklippare. Det är motorn till skivdisken som inte vill starta. Dock går den igång om man vrider på den samtidigt.
Om jag vrider på skivdisken när maskinen är avstängd, så går den lite trögt och lite hackande/pulserande motstånd. Trodde det var lagren, men har haft isär den och smörjt och allt rullar på bra när rotorn är urplockad och snurras separat.
Har mätt på ena kontaktstycket med tre stift (antar att dessa är lindningarna), mellan de olika stiften är det ~1.5 ohm mellan (samma mellan samtliga). När jag mäter samtidigt som jag snurrar motorn så hoppar värdena upp till ~200 ohm.
Alla delarna ser ut att vara i "nyskick", så jag kan inte se att något är skadat eller så. Inget direkt glapp i lagren heller.
Vad kan man göra mer för att hitta felet?
Kan tillägga att jag har en till klippare av årgången tidigare och på den snurrar skivdisken jättelätt och det går att sätta snurr på den några varv innan den stannar. Det går inte på den felande motorn. Dock osäker på om det är exakt samma motor i den.
Motorn är en sån här, så när som på att jag har två kontaktstycken med 3 respektive 5 kontakter i varje:

Mer info:
https://www.aliexpress.com/item/4000475275663.html