Säter: Då passar det ju väldigt bra att jag tänkte ta bort den där pumpen!
Har grejat lite mera idag. Vill få ut bilen ur verkstaden, så tänkte plocka ut all relaterad el.
Visste att det skulle finnas en styrenhet för glödningen *någonstans*. Identifierade två reläer till det i motorrummet, men inte styrenheten.
Gick lite hårt till innan jag till sist hittade den under passargerarstolen.
20210411_124412.jpg
Sen har jag inte hittat något elschema för riktigt denna bil, där inkopplingen för glödning framgår. Så fick följa alla sladdar för att ta reda på var de leder, och plockade då ut sladdarna så långa som möjligt för att kanske slippa skarva sen. Blev än mer kaos.
20210411_164844.jpg
Sen klurade jag lite mera på montering av motorn.
Funderar på urtrampningslagret, det behöver hamna ungefär här:
20210411_183302.jpg
Tänker mig att man kan svarva till en hylsa som trär över röret där original lager suttit, och sen blir mindre så att det passar det nya lagret och samtidigt då ger stöd för det nya lagret så det inte hänger i luften .
Men hur man sen ska koppla ihop lagret med gaffeln, har jag ännu inte riktigt klurat ut.
Mätte också hur kylfläkten kommer att hamna i förhållande till kylaren. Visar sig att den hamnar väääldigt lågt. Så får nog bli att ersätta den med någon universal el-fläkt. Kanske sätter jag då också fläkten framför kylaren istället, så blir där en del extra plats mellan motor och kylare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.