Som utlovat, fortsättningen kommer här.
Med all OSB på plats så åkte jag och köpte gips.
IMG_2940.JPG
Efter att ha satt OSB:n i taket så var jag fast besluten om att hyra en skivhiss för att underlätta jobbet. 200kr för en helg var nog bland de bäst spenderade pengarna på länge.
IMG_2941.JPG
IMG_2945.JPG
Gick riktigt fint att mäta in skivorna för att sedan hissa ner de och justera allt eftersom.
IMG_2946.JPG
När taket var satt så började mållinjen kännas nära så väggarna sattes i rask takt.
IMG_2980.JPG
Sen blev det städat och målat i både tak och på väggar av bara farten.
Köpte färg på Biltema till både Tak, väggar och golv.
Golv och tak blev det Kök och badrumsfärg för att få en avtorkningsbar yta. Två strykningar fick räcka, även om det nog inte hade skadat med en tredje här och var.
IMG_2982.JPG
Nymålat golv.
På golvet körde jag med deras 2K golvfärg i mellangrå. Gjorde inte något alls med golvet mer än att sopa rent. Alltså ingen slipning eller annan preparerande verksamhet.
Resultatet blev klart godkänt i mina ögon. Golvet känns tåligt och jag har släpat lite tunga grejer över det redan utan några skador.
Köpte bara en burk golvfärg och fick den att räcka till 18m2 i två strykningar. Skulle nog kunna ha lagt på lite tjockare men snålade heller inte.
Körde med en liten byggfläkt en vecka innan upp lokalen till drygt 18grader för att plattan skulle hålla bra temp och lät den gå en vecka efter för att det skulle härda bra.
Nu är det lite listning runt dörrar och fönster samt en skvätt kvar under det provisoriska lysröret kvar att måla. Sen behöver ny el dras och en luftvärmepump installeras samt hål tas för ventilation. Lite kvar att göra med andra ord men det är nu också i ett läge där jag kan börja flytta in allt som står inskuffat i gamla verkstaden och det är även dags att plocka hem de nya maskinerna som står på annan ort.
Det känns OTROLIGT skönt att ha nått till denna punkt. Det tog mig nästan exakt ett halvår från byggstart. Tiden jag lagt ner har uteslutande varit sena kvällar och nån halvdag på helgen då och då. Med familj och två småbarn är tiden verkligen begränsad men det har varit otroligt roligt att genomföra. Tanken att få arbeta i en verkstad som man själv byggt känns otroligt maxat.
Nu följer färdigställandet av allt och inflytt som sagt. Jag lyckades komma över två begagnade listahurtsar för ett par månader sedan som löser en stor del av det förvaringspussel som den begränsade ytan medför.
IMG_2856.JPG
De är ganska slitna men fullt funktionsdugliga och lär förhoppningsvis överleva mig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.