Konvertera .fpd till autocad?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
offe

Konvertera .fpd till autocad?

Inlägg av offe »

Hej,

jag har just fått den berömda "ändan ur vagnen" och ritat klart frontpanelen till min sidsynth, men den här gången använde jag Schaeffer's Front Panel Designer. Tänkte dock höra om det var någon på forumet som har fräs, vill tjäna en hacka och har lite tips om hur man kan konvertera den till lämpligt fromat.

/offe
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

fpd, ser ut att vara deras allra egna format, så du blir nog tvungen att cadda om allt i ett riktigt cadprogram om du vill ha hjälp av någon annan än just Front Panel Designer själva :?
offe

Inlägg av offe »

Jo, det ante mig. Har dock hört att det ska finnas ett plugin till AC som ska klara formatet. Nedrans, vad krångligt det ska vara då. Alla gratiscad jag hittat till windows strular något helt ofantligt. Är det inte det ena så är det det andra...

Sist jag började på en panel till synthen (över ett år sedan) så gav jag upp på grund av alla problem med programvara. Nåja, skam den som ger sig.

/offe
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

Men ritningen som du har nu, kan du måttsätta alla detaljer & positioner i cadprogramet & ta en skärmdump av det?.
I så fall så går det ganska enkelt att rita av den i ett annat program, vilket jag eller andra skulle kunna hjälpa dig med. Såvida du inte har text & konstiga former mm i ritningen...
Användarvisningsbild
neriks
Kontakt:

Re: Konvertera .fpd till autocad?

Inlägg av neriks »

Hejsan,
offe skrev:... men den här gången använde jag Schaeffer's Front Panel Designer. Tänkte dock höra om det var någon på forumet som har fräs ...
Jag har fräs och jag kan dessutom hantera FPD-filer som underlag. Hör av dig via PM om du är intresserad :)
offe

Inlägg av offe »

Fagge: Ja det hade ju varit kanon, det skulle jag lätt kunna betala en slant för. Samtidigt vore det kul att lära sig så man kan göra lite mer avancerade kreationer i framtiden. Följde med intresse denna tråd men hittade inget som jag direkt fastnade för. Hmmm... Ska nog ta och testa ett par av dem igen.

/offe
Skriv svar