Ok du har tillgång till sådant ja kör hårt och kolla upp var och en så kan du hoppas på kortis mot jord på någon, om inte så falnar tyvärr alternativen rätt brant.
Komponenter till grafikkort
Re: Komponenter till grafikkort
Ja han sitter å löder kretskort och ritar scheman å sånt, köptes in ny utrustning för 500k så lite koll borde han ha
men jag ville fråga här oxå då han är ensam just nu å ligger efter, ja det är ju speciella tider så de e la förståeligt. Jag TROR det är kortis på en eller flera mosfet som jag markerat men alltid kul med input från kunnigt folk
summrar jag några SMD capacitor (vet inte va de heter på svenska) så får jag pip och när jag tog bort dom så va dom hela och pep ej. Återstår att se när han hinner löda bort och kan mäta 

Om du får pip när en smd kondensator är monterad (långt pip under sekunder och inte ett kort då det piper medan dom laddas upp) och inget pip från den när den är avlödd så är den ju ok och det kan vara något annat på kortet som gått i kortis som den är kopplad till. Om den däremot piper länge när den även är avlödd ja då har den gått i kortis.