Övervakningskamera yttre mikrofon.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
l2t

Övervakningskamera yttre mikrofon.

Inlägg av l2t »

Köpte ett antal Tp-link C200 kameror till min hobbylokal, fungerar bra men funderar på om man skulle modifiera så man kopplar in en yttre mikrofon
istället för den interna :humm: lite bättre ljud skulle inte skada.

Ska försöka öppna en och se hur det ser ut under skalet.
index.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Glycol79

Re: Övervakningskamera yttre mikrofon.

Inlägg av Glycol79 »

Problem med dålig ljudkvalité är sällan mikrofonens fel. Det brukar vara hur elektroniken hanterar signalen, i billiga kameror brukar den vara hårt komprimerad och med begränsad frekvensgång. Det har dock blivit mycket bättre på senare tid.
Jag provade ett par billiga Reolink kameror och de hade faktiskt bra ljud.
Jag har själv Unifi G3 kameror de är inte jättebilliga, men det är bara överprisade och inte avancerade på något sätt. Men ljudet är riktigt bra, man kan urskilja röster i trädgården genom bakgrundsbruset från vägen nedanför trots att man inte kan tyda dem med bara örat.

Jag har funderat på att köpa en liknande för att montera i huset från en gammal analog PTZ. Så lite nyfiken är jag på om det går att förbättra den lite. Lägg gärna upp bilder om du pillar sönder den :)
Användarvisningsbild
l2t

Re: Övervakningskamera yttre mikrofon.

Inlägg av l2t »

Jo, det är ju inte enbart micen som har betydelse in även resten av elektroniken. Kan man få det lite bättre så
är det bra men perfekt lär det ju aldrig bli.

Får fundera på hur man delar på kameran utan att förstöra den, verkar som övre halvan är tryckt ihop med några klackar på insidan.
Skriv svar