maDa skrev: ↑6 januari 2021, 13:55:25
WF200 är hur bra som helst, men det förändrar inte riskbilden öht.
Som jag tolkar det så är du en van webapplikations-utvecklare. Där behöver du inte ena tänka på lägre lager än det MVC du befinner dig i. OS och din Apache, Nginx, IIS eller .NET är ”säkert” ur din betraktningsvinkel.
Du behöver tänka om hela kommunikantionskedjan
Ja. WF200 är bra. Tror den skulle passa riktigt bra med STM32. Nej nej, risken finns alltid. Men den risken tar jag.
Nej är ingen webbapplikationutvecklare på riktigt och jag kör inte MVC. Jag kör komponentstyrt vilket betyder att frontend och backend kopplas ihop till tillsammans, så jag skriver det jag ser. Ta en titt på Vaadin Flow. Mycket populärt ramverk. Används av många svenskar och finnar.
Mitt mål att jag har WF200 för att ansluta internet via WiFi. Sedan har jag STM32 som hanterar respons. Det blir lite mer som REST. Jag vet inte hur man ska göra det då jag är lite osäker på hur WF200 fungerar.
Rick81 skrev: ↑6 januari 2021, 11:00:15
Rik81:
Vad tror du om detta då?
Silicon Labs WF200? Ca 30 kr på Mouser. Allt i ett paket med SPI som du vill ha.
Den var riktigt nice! Tänk på att ledarnas bredd till antennen måste impedansanpassas mot 50 Ohm. Du behöver veta kretskortsleventörs layer stack sen är detta program bra för beräkningen
http://saturnpcb.com/pcb_toolkit/
Kör du SPI på 50 MHz eller "över några MHz" bör de också impedansanpassas
Du har säkert lite bättre koll än vad jag har. Men detta är min gissning då jag har hållit på att programmera Silicon Labs Blåtands USB donglar. Jag kan bifoga projektet för den som vill ha. Koden är skriven i C.
Min gissning på WF200 är att man
1. Flashar WF200 med färdig programvara från Silicon Labs
2. Använder t.ex SPI eller SDIO för att tala med WF200, beroende på vilket flash-program man använder.
4. Sedan använder man C API:et från Silicon Labs för att tala med WF200. Detta kan göras från en extern enhet, t.ex STM32. Då ska C API:et skapa/beräkna den data array man ska skicka till WF200 via t.ex SPI.
Det jag inte vet är hur man ansluter mot en DHCP server, dvs router. Hur man hanterar inkommande trafik och hur man skickar tillbaka data från sändaren.
T ex om jag skickar "
http://192.160.1.30:8080/data=100
Då ska jag alltså få tillbaka en respons. Detta vill jag kunna.
TomasL skrev: ↑6 januari 2021, 11:17:42
DanielM skrev: ↑5 januari 2021, 23:50:49
Ska du säga som varken kan programmera webbappar eller fixa OAuth2 tjänst. Du skulle säkert skriva SQL kommandon för hand för att tala med databaser.
Vad vet du om det?
För om jag hade fel så hade du motbevisat mig i dit svarsinlägg. Men du ställer du bara en nyfiken motfråga.