AVR ISP programmerare?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Snatchit

AVR ISP programmerare?

Inlägg av Snatchit »

Halloj! Nu verkar min avr ISP programmerare som jag byggde för ett tag sen ha havererat. Den var för övrigt till paralell porten, hade en 74LS245 krets som buffer, men dock inga filter på signal-linorna. Så fick till och från problem när jag skulle programmera

Kikat runt lite efter nya scheman, och den mest intressanta hittils var: http://www.lancos.com/e2p/betterSTK200.gif, men det finns ju ett gäng att välja på , så tänkte höra vilken ni använder, era rekommendationer?

Finns det några enkla Com-ports programmerare? Scheman, tips?

Allt uppskattas!
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Jag har en sådan "Lancos" att sälja för en hundring, dock sitter det inga resistorer på den jag har. Annars finns det billiga USB-programmerare från Atmel som funkar bra tex AVRISP MKII och AVR Dragon så frågan är om det är värt att bygga någon egen.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

En STK200 kostar färdig ca 160 kr och det känns verkligen inte lönt att bygga själv för dom pengarna. Finns även för seriporten för samma pengar.
Användarvisningsbild
Snatchit

Inlägg av Snatchit »

Jasså, det är inte mer pengar än det det handlar om alltså. Googlade lite snabbt, men hittade inga svenska återförsäljare av någon av dem, säker bara jag som är blind.

Finns det några återförsäljare i sverige, länkar?
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Virror
Kontakt:

Inlägg av Virror »

Användarvisningsbild
Snatchit

Inlägg av Snatchit »

Tack för förslagen, tog och beställde en AVRISP MKII, verkade väldigt smidig och inte fruktansvärt dyr
Skriv svar