säter skrev: ↑16 december 2020, 11:51:14
Hittade du på de där dokumenten som "Persa" efterfrågade?
Vad tänkte vi på då? nu har ja missat ngt.. eller glömt.. senil demens slår till tidigt.
Det här kanske? Det här är spännande
persa skrev: ↑13 december 2020, 12:34:16
Det ska finnas (ofta i fickan på insidan elskåpsdörren) en grön folder med några blad som heter OSP Management Data Card. Lägg ut det i tråden så får vi se exakt hur maskinen är utrustad från fabrik med olika optioner etc.
Intressant. Det här bladet säger mycket även om lite svårt läsa med min syn
Du har OSP5000L-G och maskinen är årsmodell -86. Du har IGF och dom sammansatta LAP-cyklerna. Minneskapacitet motsvarande 60 m remsa = 24 kB
Däremot har du ingen av DNC-optionerna såvida det inte blivit efterutrustat. Du har inte heller RS232C serieinterface enligt bladet, men det är väl troligt att någon insett nyttan av ett sånt genom åren och efterutrustat
I kolumnen "Tape storage" står det Cable FA/RS/Without, Facit på raden ovan och FA inringat antyder "Facit gränssnitt". RS kanske är RS-232 om man har den optionen vald?
Finns floppy med i mittkolumnen också men inte markerad, gå en sådan att montera då kanske det går att köra med en floppy-emulator som tar USB-minnen och ladda program den vägen.
Jag tror det bästa är att efterutrusta RS232C om det inte redan är gjort. Maskinen har ju stått på ett stort företag så jag antar att någon under åren sett ett behov och gjort det
Ja jag har hittat två serie portar som hänger på maskin, en längst bak vid skåpet och sedan kommer de ut 3 kablar på ovansidan av skåpet, en DB25 hane, en DB15 hona och en DB15 hane
Antagligen som gått in i den där kontroll lådan som setat på nätverket om ja har listat ut de rätt.
Frågan e mest vilken kabel av de 3 som går till DNC interfacet.. ngn av dom lär de va.. mailat tillverkaren av den märkliga lådan men fick bara svaret att de va en utgången produkt o de kunde inte hjälpa mig ens med manualer eller likn. (de ville inte)
swesysmgr skrev: ↑17 december 2020, 13:15:01
I kolumnen "Tape storage" står det Cable FA/RS/Without, Facit på raden ovan och FA inringat antyder "Facit gränssnitt". RS kanske är RS-232 om man har den optionen vald?
Finns floppy med i mittkolumnen också men inte markerad, gå en sådan att montera då kanske det går att köra med en floppy-emulator som tar USB-minnen och ladda program den vägen.