BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
https://visualstudio.microsoft.com/vs/getting-started/
Om du inte förstår VS, vilket är tämligen enkelt, hur skall du då kunna göra ändringar i koden, då du uppenbarligen inte kan något om programmering.
Om du inte förstår VS, vilket är tämligen enkelt, hur skall du då kunna göra ändringar i koden, då du uppenbarligen inte kan något om programmering.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
---
Behöver bara en steg för steg beskrivning för folk i indien fattar inte heller hur denna koden ska sättas upp i VS.
Har frågat säkert 50 kodare där nu.
Så detta är tydligen extra svårt att få igång i VS.
En här har skrivit hur och var jag ska justera för att få score uppladdad så nu kan man kontakta folk i indien som kan hjälpa mig.
Många bäckar små......
Hade visst lagt upp fel länk till koden i GitHub.
Här är den rätta
https://github.com/jlivingstonsg/BlockO ... l-bl25-src
MagI
-----
Behöver bara en steg för steg beskrivning för folk i indien fattar inte heller hur denna koden ska sättas upp i VS.
Har frågat säkert 50 kodare där nu.
Så detta är tydligen extra svårt att få igång i VS.
En här har skrivit hur och var jag ska justera för att få score uppladdad så nu kan man kontakta folk i indien som kan hjälpa mig.
Många bäckar små......
Hade visst lagt upp fel länk till koden i GitHub.
Här är den rätta
https://github.com/jlivingstonsg/BlockO ... l-bl25-src
MagI
-----
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Om sagt börja med att installera allt, i enlighet med instruktionerna, pröva sedan att kompilera det hela.
Du får säkert en miljon felmeddelanden, posta dessa här.
När du har en fungerande miljö, som kompilerar utan fel, så kan du börja ändra saker.
Du får säkert en miljon felmeddelanden, posta dessa här.
När du har en fungerande miljö, som kompilerar utan fel, så kan du börja ändra saker.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
---
Vet någon om man kan sätta upp BlockOut2 koden på Gitpod?
https://gitpod.io/#snapshot/f4157f6c-ce ... 7db10540e1
Jag fick in den där från GitHub.
Går det att sätta upp bibliotek och allt annat där, så att man kan kompilera den där, till ett spelprogram?
..
Jag frågan nu undertiden som jag har folk i Indien som försöker hjälpa mig att ge mig ett upplägg på ett nytt kompilerings-rensat GitHub,
där de ska försöka sätta upp alla bibliotek i VS och fixa alla kompilerings error och sedan försöka lägga allt tillbaka på Github,
som en färdig nedladdning, då någon här sa att det kanske var möjligt.
---
Efter att de har fixat en ny och rensad BlockOut2 på GitHub.
Kan man sedan lägga den på tex GitLab eller Gitpod eller liknande och sedan samarbeta och kompilera den online?
Jag har precis upptäckt att man kan dela sin VS kod med andra genom att bjuda in utvecklare i min dators VS.
Känns lite osäkert ju så därför undrar jag om man kan göra allt online tillsammans.
MagI
Vet någon om man kan sätta upp BlockOut2 koden på Gitpod?
https://gitpod.io/#snapshot/f4157f6c-ce ... 7db10540e1
Jag fick in den där från GitHub.
Går det att sätta upp bibliotek och allt annat där, så att man kan kompilera den där, till ett spelprogram?
..
Jag frågan nu undertiden som jag har folk i Indien som försöker hjälpa mig att ge mig ett upplägg på ett nytt kompilerings-rensat GitHub,
där de ska försöka sätta upp alla bibliotek i VS och fixa alla kompilerings error och sedan försöka lägga allt tillbaka på Github,
som en färdig nedladdning, då någon här sa att det kanske var möjligt.
---
Efter att de har fixat en ny och rensad BlockOut2 på GitHub.
Kan man sedan lägga den på tex GitLab eller Gitpod eller liknande och sedan samarbeta och kompilera den online?
Jag har precis upptäckt att man kan dela sin VS kod med andra genom att bjuda in utvecklare i min dators VS.
Känns lite osäkert ju så därför undrar jag om man kan göra allt online tillsammans.
MagI
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Förstår inte varför du gör saker mer komplicerat än det behöver vara.
Instruktionerna är ju glasklara.
Instruktionerna är ju glasklara.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
---
Nu har jag några i Indien och Pakistan som ska försöka sätta upp allt i VS.
Jag har gett dem alla instruktioner som vi tagit upp här och efter att ha frågan ca 50 personer på frilanstjänster,
så har jag nu bara två, som ansett sig kunna göra det och jag har bara frågat folk med en Master i IT med C/C++ .
Så detta är absolut inte självklart.
De har försökt nu i en vecka och de har ännu inte lyckats få något att kompilera ens med kompilerings-error.
-----
När de lyckats få den att kompilera med error, ska de höra av sig.
När det är klart ska de försöka få bort alla kompilerings error.
När koden sedan är ren, ska de försöka lägga upp den på GitHub , som en enda upp/nerladdning
och jag kan sedan be om hjälp på frilanstjänster om hur jag vill göra om den, samt försöka lite själv.
Så jag tänker inte ens försöka, när inte ens IT folk med Master i C/C++ kan sätta upp den i VS och 90% tackar nej.
Ni som säger att detta är enkelt.
Varför berättar ni inte hur man ska göra så att det fungerar?
Indier och Pakistanier med Master i C/C++ klarar ju inte det,
trots alla instruktioner vi tagit upp här.
Detta är absolut inte enkelt.
MagI
---
Nu har jag några i Indien och Pakistan som ska försöka sätta upp allt i VS.
Jag har gett dem alla instruktioner som vi tagit upp här och efter att ha frågan ca 50 personer på frilanstjänster,
så har jag nu bara två, som ansett sig kunna göra det och jag har bara frågat folk med en Master i IT med C/C++ .
Så detta är absolut inte självklart.
De har försökt nu i en vecka och de har ännu inte lyckats få något att kompilera ens med kompilerings-error.
-----
När de lyckats få den att kompilera med error, ska de höra av sig.
När det är klart ska de försöka få bort alla kompilerings error.
När koden sedan är ren, ska de försöka lägga upp den på GitHub , som en enda upp/nerladdning
och jag kan sedan be om hjälp på frilanstjänster om hur jag vill göra om den, samt försöka lite själv.
Så jag tänker inte ens försöka, när inte ens IT folk med Master i C/C++ kan sätta upp den i VS och 90% tackar nej.
Ni som säger att detta är enkelt.
Varför berättar ni inte hur man ska göra så att det fungerar?
Indier och Pakistanier med Master i C/C++ klarar ju inte det,
trots alla instruktioner vi tagit upp här.
Detta är absolut inte enkelt.
MagI
---
Senast redigerad av magi5 3 december 2020, 22:09:23, redigerad totalt 1 gång.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Det står ju tydligt i instruktionerna.Ni som säger att detta är enkelt.
Varför berättar ni inte hur man ska göra så att det fungerar?
Vad mer begär du?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Om dina kontakter påstår att dom är högutbilade och kunniga så stämmer inte det med tanke på vad dom åstadkommer.magi5 skrev: ↑3 december 2020, 20:22:26 ---
Nu har jag några i Indien och Pakistan som ska försöka sätta upp allt i VS.
Jag har gett dem alla instruktioner som vi tagit upp här och efter att ha frågan ca 50 personer på frilanstjänster,
så har jag nu bara två, som ansett sig kunna göra det och jag har bara frågat folk med en Master i IT med C/C++ .
Så detta är absolut inte självklart.
De har försökt ni i en vecka och har ännu inte lyckats få något att kompilera ens med kompilerings-error.
-----
När de lyckats få den att kompilera med error, ska de höra av sig.
När det är klart ska de försöka få bort alla kompilerings error.
När koden sedan är ren, ska de försöka lägga upp den på GitHub , som en upp/nerladdning
och jag kan sedan be om hjälp på frilanstjänster om hur jag vill göra om den samt försöka lite själv.
Så jag tänker inte ens försöka, när inte ens IT folk med Master i C/C++ kan sätta upp den i VS och 90% tackar nej.
Ni som säger att detta är enkelt.
Varför berättar ni inte hur man ska göra så att det fungerar?
Indier och Pakistanier med Master i C/C++ klarar ju inte det,
trots alla instruktioner vi tagit upp här.
Detta är absolut inte enkelt.
MagI
---
Detta är inte speciellt svårt att sätta upp ditt projekt och man är utvecklare med hyfsad kompetens.
Det vanligaste arbetssättet är att ha koden i git på lämplig site, hämta dom bibliotek som behövs. Välja lämplig utvecklingsmiljö, Visual Studio är lämpligt för Windows-utveckling.
- JimmyAndersson
- Inlägg: 26308
- Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
- Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
- Kontakt:
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Så av de 50 personerna du frågade, alla med en Master i informationsteknik, så var det alltså hela 48 stycken som inte visste hur man använde VS eller github ??efter att ha frågan ca 50 personer på frilanstjänster,
så har jag nu bara två, som ansett sig kunna göra det och jag har bara frågat folk med en Master i IT med C/C++ .
Nu vet jag inte hur du hittat dessa människor, men du borde kolla någon annanstans. T.ex i jobb-delen här eller redit, stackoverflow och liknande.
För du behöver ju komma framåt.
Men:
Hur man gör det du söker har skrivits många gånger i tråden. De instruktionerna stämmer. Gissningsvis har du missförstått något, så gå igenom varje steg och berätta exakt hur du gör och var du fastnar. Men var tydlig.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Min erfarenhet av indiska programmerare oavsett examen är att de är som överallt annars, dvs det finns bra och dåliga. Men överlag kräver de erfaren styrning för att komma igång. De vill gärna ha exempel att utgå ifrån osv. Vad jag har förstått så har deras utbildningar väldigt få praktiska moment. Fråga i Kina istället. Det du vill ha gjort är inte svårt men tar dyrbar fritid. Leta upp lite tutorials, börja med hello world i VS och sedan hur man använder bibliotek innan du sätter igång med ditt huvudprojekt.
-
- Inlägg: 1397
- Blev medlem: 29 januari 2011, 21:06:30
- Ort: Lapplandet
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Jag förstår inte problemet.
Det tar 5 minuter att ladda ner biblioteken och lägga in sökvägar till dem i VS.
Det tar 5 minuter att ladda ner biblioteken och lägga in sökvägar till dem i VS.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Kompilerar fint. Är varken Indier eller har Masters i C++. Det verkar dock inte ingå bilder/ljud-filer i källkodspaketet, så det får man plocka ur det kompilerade paketet.
Jag tror du har rört ihop Github, CI, CD och allt.
Jag tror du har rört ihop Github, CI, CD och allt.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Hej.Mr Andersson skrev: ↑4 december 2020, 02:13:47 Jag förstår inte problemet.
Det tar 5 minuter att ladda ner biblioteken och lägga in sökvägar till dem i VS.
Har en amerikanare som inte får det att kompilera men som säger sig kunna fixa det på några dagar.
Har en i Pakistan som fixat den men när jag skulle installera koden gick den inte då jag tydligen saknade något bibliotek.
Så han ska nu försöka skapa ett enda kod-paket och lägga det på GutHub.
Ni som har fått detta att fungera.
Kan ni vara snälla och ladda upp det på GitHub som en upp/nedladdning ?
Eller förklara hur ni gjorde, steg för steg?
Eller ännu bättre.
Kan ni lägga upp det här?
https://paiza.cloud/en/
Jag betalar för det om det är rimliga pengar.
MagI
---
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Magi, du fattar tydligen inte, om du gör som instruktionerna säger, så funkar det.
Det är uppenbarligen inget konstigt eller komplicerat.
Återigen:
Installera biblioteken.
Lägg in sökvägarna i projektets egenskaper.
Kompilera.
Man behöver inte leta efter folk i andra världsdelar för att göra det.
Dock behöver man faktiskt läsa instruktionerna och följa dem.
Det är uppenbarligen inget konstigt eller komplicerat.
Återigen:
Installera biblioteken.
Lägg in sökvägarna i projektets egenskaper.
Kompilera.
Man behöver inte leta efter folk i andra världsdelar för att göra det.
Dock behöver man faktiskt läsa instruktionerna och följa dem.