Hade aldrig någon vision att få den att fungera alls då jag fick tvn gratis men nu känns det ju ändå rimligt att den skulle gå att få igång
Hittade tidigare bara på aliexpress till den tvn och då såldes bara per rad för 40 Euro vilket då skulle kostat typ 3600kr plus 8 frakter ;p
Men nu när jag rev isär och såg artikelnummren så har jag hittat en komplett uppsättning för 55 dollar istället inklusive frakt.
Och när jag började kolla lite nogrannare så som det ser ut nu så är det 3 strips med 4 trasiga dioder på vänstra delen men stripsen tänds ändå upp om man spänningssäter hela stripen.
På höger sidan har jag mätt 3 strips och ingen av dom tänder upp stripen och testar man diod för diod så har jag på dom 3 stripsen 9 trasiga dioder.
Så du har helt rätt jag byter rubbet istället, inte värt att mecka med det där inser jag nu
Jag brukar ställa ner ljusstyrkan och ha mörkläggningsgardiner när jag ska glo på tv om det är ljust ute tycker det blir behagligare att titta på också.
Däremot dom som använt tvn nu har nog haft max ljusstyrka plus att dom ibland har lämnat på tvn även när dom inte är hemma så har nog typ gått dygnet runt i 2,5 år ;p
Tack för tipsen jag beställer så får vi se om 3-4 veckor när stripsen kommer hem om jag lyckas få liv i den igen =)