Tänkte att det inte skulle vara myckte till skillnad. Enda fördelen med den är att den stöds av kompilatorn jag tänkt använda (MikroC) så jag behöver inte byta program för att bränna ner det till PIC:en, Dock vet jag inte om den funktionen är värd dubbla priset...
Tror nog att IceCAP's inlägg tog död på alla argument för PICFlash2:an. Blir nog en Wisp inom snar framtid, skall försöka få liv i vellemanskiten först
Har en K8048 Velleman och när jag bygde ihop den kontrollerade jag alla motstån /mot schemat ett av dom var fel, dvs inte trasig uten fel värde mot vad det stod på schemat. Så det är ett tips. I övrigt har min fungerat bra.
Good luck
Jag läste lite om Wispen och det stod att XWisp var programmerad i Python och undrar då om man kan använda Wispen till annat än Windows eftersom jag uteslutande gör Unix så skulle det helt klart underlätta om det funkade i konsolen under något av BSD-systemen. Mer eller mindre alla Unix-system har ju en python-kompilator men frågan är om det funkar när man väl installerat det? Är det Open Source så jag har möjlighet att porta det till Unix? Eller måste jag helt enkelt sätta mig och emulera Windows för att använda Wisp628:an?
Mycket frågor som jag inte vet om du kan besvara men jag hoppas på detta.
Mitt första inlägg här på EF... Mycket trevligt och matnyttigt ställe. =)