Använda gammal mobil som GPS-Tracker?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Henry

Re: Använda gammal mobil som GPS-Tracker?

Inlägg av Henry »

Klickmans skrev: 4 augusti 2020, 11:49:53 @Henry.

Vid närmare eftertanke finns det inte mycket att eftertänka, så jag har beställt den på Kjell.

Hämtas och monteras i morron Onsdag. https://www.kjell.com/se/produkter/mobi ... ker-p32174

Mucho Tack!

Vill man få igång något snabbt men ändå med riktigt bra grejer så är det där ett mycket bra val.

Angiven strömförbrukning är sedan vid max allt och kontakt med master och GPS på fullt vid sändning till mobil och sådant så enligt uppgift från företaget så drar den bara ett fåtal µA när GPS och SMS m.m. är helt avaktiverat men där vibrations detektionen är på.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Klickmans »

@Henry

Då var det klart, Trackern laddas just nu via labbaggregatet, sen installeras den ikväll.
Inga problem med registrering eller något, tog 3 minuter efter betalningen (49kr/mån)
Detta var ett mycket bra tips som jag snabbt tog till mig, den fanns (1) enhet i Ystad.

Mucho Tack! Trackern är nu Online :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

För all del. :)

Livet blev helt annat för mig när Kjell öppnade i Ystad, från att inte haft ett skit som haft med elektronik att göra innan till en hel del. 1, kvar? Ja så brukar det inte för sällan vara för mig med faktiskt. :D
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Klickmans »

@Henry

Ja det var verkligen på tiden att Tekniken kom till Ystad, här springer det mest folk med näsan i vädret.

Känner nog ingen här som har Teknik och Elektronik som sitt stora intresse.

Det är bara Jazz, Stockholmskultur och Tattoo, det senare gillar jag dock väldigt Mucho.

Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Var på Tattoo i Ystad med far 2 ggr innan det lades på träda, det var onekligen trevligt men det var runt 2005 tror jag. Kunde dock höra varje gång dom höll på med något där då jag bodde rätt nära.
Skriv svar