Först av allt. Hur pass mycket tål en tagg och hur mycket stryk tar man i lumpen?

Sen är ju nästa fråga vilken ska man välja!? Valet blir nog två olika modeller, en i varje hand. En enkel gammal passiv med endast ett ID i ena handen, och i andra handen en sån där modern med dubbelriktad krypterad kommunikation och även ett litet minne på några hundra bytes. Första valet blir nog det systemet som körs här. Frågan är om det finns några mer system än de två jag nämnt som kan vara värt att överväga.
Tredje frågan, som nog är den jobbigaste, lyder: vem i helvette opererar in taggen åt mig? Jag känner nog ingen som kan göra det och jag tänker inte göra det själv. Tanken har slagit mig att ett ställe som sysslar med plastkirurgi nog kan hjälpa mig.
Fjärde frågan blir ju såklart vad mer nytta man kan ha av taggen förutom huset, bilen, försvarsmakten, datorn och bussarna. Har funderat på att ha ett stort fint barskåp när jag flyttar hemmifrån. Då skulle man ju kunna montera en RFID-läsare och en elektrisk låskolv där som gör att bara behöriga personer får supa.

Femte frågan är nog.. hmm.. hur lång tid kräver handen för att återhämta sig efter operationen?
Vore kul att höra lite av era ideer, tankar, tips och funderingar. För man operar ju inte in elektronik i handen bara sådär. Det är nog värt att tänka igenom vad det är man gör, INNAN man gör det. Visst, det är ju iofs inga problem att plocka ut taggen igen.
Ni får gärna posta länkar och grejer. Har haft en del länkar, men de ligger nog hemma i stockholm. Vet även att det ska finnas en del trådar här. Dock är min fritid en aning begränsad nu när jag gör skyddsvaktsutbildning denna vecka, sjukvårdsutbildning nästa, och parallellt med de två kurserna så går jag en fallskärmskurs och en 5p ledarskapsutbildning, det är ju lite böcker ett läsa...