Jo, jag vet att det inte är pickup signalen som laddar upp CDI, den ger mer CDI nånting att jobba med, så den vet när kolven står i ett visst läge.
Men vad man då undrar är ju hur denna lilla "varvtalsbegränsare", elller ja, hur och vad den gör med pickup signalen.
varvtalsregulator
-
-
- EF Sponsor
Det var denna på avrfreaks jag tänkte på http://www.avrfreaks.net/index.php?modu ... pe=project
Den använder en display vilket gör att man enklare kan se vad som händer och den är enklare att ställa in, dock blir den lite dyrare.
Det står inget om inkoppling men det går kanske går att maila killen och fråga.
Den använder en display vilket gör att man enklare kan se vad som händer och den är enklare att ställa in, dock blir den lite dyrare.
Det står inget om inkoppling men det går kanske går att maila killen och fråga.
jepp det skulle vara ett kommatecken =) alltså vad behöver jag för programmerare?Nisse skrev:Jag har programerat förrut och vet vad som behövs... Vad menar du?M!k@el skrev:nu börjar ja fatta nisse har ju inte programmerat förut så undrar vad de behövs för programmerare till en tiny15?
kollade på den på AVR Freaks nyss.

nu har jag kollat runt lite och tänkte försöka göra en speedlimiter som finns på AVRfreaks.
har laddat hem ponyprog och ska bygga en SI-programmerare. men sedan så vart finns det någon komponentlista mm på det jag behöver förutom ATmega88? hur ska jag veta vilka filer jag ska skicka över till min mega88? ajja många frågor blir det är det någon som skulle kunna förklara hur jag ska bära mig åt?
edit: funkar denna regulator för motorer med elektronisk insprutning?
"Speedlimiter for engines with mechanical ignition systems"
har laddat hem ponyprog och ska bygga en SI-programmerare. men sedan så vart finns det någon komponentlista mm på det jag behöver förutom ATmega88? hur ska jag veta vilka filer jag ska skicka över till min mega88? ajja många frågor blir det är det någon som skulle kunna förklara hur jag ska bära mig åt?

edit: funkar denna regulator för motorer med elektronisk insprutning?
"Speedlimiter for engines with mechanical ignition systems"