Eagle fråga (igen..)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Eagle fråga (igen..)

Inlägg av björn »

Jag sitter och caddar lite i Eagle och stötte på lite problem i hur jag skulle kunna routa ett par ledare, då kom jag på att man kan använda autoroutern.
Det gick bra och den hittade faktiskt en lösning men den drog även an del andra ledare på inte önskvärt sätt och jag skulle därmed vilja unrouta allt utom tre-fyra ledare, hur kan man göra det? eller måste jag unrouta dom icke önskvärda förhand?
(Det är fler felroutade än rättroutade)
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

Alternativ 1: Markera det du vill ta bort med "Group". Välj "Ripup" och högerklicka på CAD-ytan.

Alternativ 2: Kör kommandot "RIPUP;" och routa om de tre-fyra ledarna manuellt.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Fick rätt på det, jag har för mig att jag routade om allt. Men nu har jag en annan fråga, det är så att jag skall få kortet tillverkat "på annan ort" och skulle därmed göra gerber filer.
Det är inga problem förutom att det blir en del udda hålstorlekar såsom 0.81mm, 1.02mm och 1.19mm och det enda som står när man kör drillcfg är tex T03 1.02mm, jag skulle vilja veta vilken komponent det är som har dessa udda hål och det helst utan att behöva kolla alla komponenterna som används manuellt i biblioteken.
Går det?? Och isåfall hur??
Skriv svar