Jag har nu sparkat igång min KSP igen.
Jag har fortfarande skumma glappkontaktsproblem trots svindyra Profi från Neutrik.
Den enda förklaringen som återstår är att mina Tema-RCA (chassi-honor) suger trots att dom är mycket fina.
Den mycket fina motortrissan som LaRdA så tacksamt svarvat ihop är jättebra, jag råkade tom ha M2-skruv långa nog att skruva fast den på motoraxeln.
Men JAG har tydligen specat fel diameter för skivan går asfort  

Om jag jämför med gamla trissan (som tuggade rem pga ojämnheter modell lödtenn) så har den en diameter om 5mm I MEDEL
Nu har jag tydligen specat runt 5,7mm och om den gamla trissan var riktig så har jag 5,7/5=14% för hög hastighet 
En tröst är att en för stor diameter (värre med en för liten) går att fixa till fast jag, klåpare som jag är, vill helst inte göra det.
Tycker annars att skivtallriken inte roterar riktigt lika plant men detta kan dels vara inbillning dels är det inget större problem.
Fast nu till en RIKTIG uppgradering 
Jag har inte tillstymmelse till FF/REV längre!
Litztrådstonarmskabeln gjorde susen!
Läs att jag hade relativt styv tonarmskabel innan och hyfsat inställd så var den "slapp" i mitten på skivan men när pickupen befann sig ytterst så hade man en kraft inåt (FF) medans när den befann sig innerst så hade man en kraft utåt (REV) där det i fallet FF innebar att spår kunde hoppas över medans det i fallet REV innebar att picupen helt enkelt hakade upp sig.
Jag är nu helt av med dessa problem!
Förutom hastighets-problemet har jag nu "bara" glappkontakten kvar vilket å andra sidan faktiskt är ett riktigt mysterium.
Man få liksom småskjuta på Profi och lirka lite för att det skall funka.
Jag fattar ingenting av den här biten, annat än att det är Murphy som styr världen!
MVH/Roger
PS
LaRdA kan inte du vara så snäll och kolla vad du gjorde min tallrikstrissa i för diameter? Jag är nästan helt säker på att jag mätt 43mm (och då skall motortrissan ha diametern 5,733mm vilket du ju gjort tror jag utan att ha mätt).

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.