ToPNoTCH skrev:rogerk8 skrev:
Högtalarna ser nu fina ut även om det är lite småsprickor i dom.
Borde du inte lyssna innan du lägger massa krut på det kosmetiska ?
Så tänkte jag i alla fall när jag var aktiv högtalarbyggare.
Vad har hänt med "Good Enough" ?
Du menar inte att du tycker jag är bättre än "Good Enough" just nu?
Tycker det är en trevlig kommentar du kommer med och jag resonerar såhär: När man ändå håller på kan man ju försöka få det så bra det går (utan att överdriva), när det inte går att få det bättre släpper jag det.
Så idag har jag spacklat med Kemiskt Trä (KT), som funkar utmärkt att lacka på ty dess nyans är skrämmande lik fura (dock funkar det inte att bränna har jag surt fått lära mig).
I morgon kommer jag köra 120-papper och det kommer inte bli mycket KT kvar.
Sen skall jag köra våt disktrasa ett varv, slipa med 120-papper ett varv och där efter bara lacka tre gånger med två dagars torktid emellan.
Under tiden har jag börjat lura på kabelskor till elementen, tror ändå att jag löder diskanterna för det är lika enkelt som nåt annat men subbasarna kommer jag få problem att löda, om jag inte bygger mig en rigg dvs.
Eventuellt kan som det dock som sagt gå att nyttja högtalar-emballaget för att hålla subbasen uppochner medans jag löder.
Jag gillar inte kabelskor men nog tusan är det smidigt att typ sitta och bygga allt kablage helt färdigt och bara skjuta på skorna, dessutom behöver inte kablarna vara onödigt långa (vilket de behöver vara om elementen skall kunna ligga på bordet medans man löder dom) vilket jag lite flummigt tänkt på som att kablarna eventuellt kan bli att rassla i lådan.
Apropå det så blir det ingen dämpvadd i mina högtalare för jag anser att mängden vadd är för mycket av en konst och om man inte behärskar den konsten kan effektiv högtalarvolym enkelt bli mer av typen MINDRE än större
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.