Dvs att det automatiskt vore bättre med en dyrare och mer seriös skrivare fast att för mina behov så kanske någon av de översta "best 3D printer under under $300" duger perfekt. Jag vill dock gärna känna den där känslan att jag inte behöver uppgradera så fort jag känner mig seriös med mitt intresse men det tror jag inte jag kommer känns med någon från exempelvis Flashforge.
Vill gärna inte vara begränsas till ett material men kommer troligen mestadels använda just ett material när jag hittat rätt men att inte kunna skriva ut det rätta materialet känns lite hopplöst, får dock skylla mig själv som inte varit iväg och testat någon printer i något Makerspace men tror att det ska gå bra ändå faktiskt.
Bara man har något mer material att välja på eller vet lite om materialet som man endast kommer kunna printa.
Men tänkte att jag måste undersöka det på den bästa platsen i Sverige för 3D print frågor och är så tacksam över att få svar från både erfaret folk och lite folk i min sits, dvs nybörjare och gärna då hur de tänkt och även vad för val de gjort, saker som varit bra och saker som varit mindre bra, med mer!

Väldigt tacksam över alla svar hittills! Med Prusa, även om den är lite dyr att börja med så känns det som att man åtminstone kan jämföra lite och kanske se vad folk tycker om den jämfört med andra av deras tidigare skrivare.