Plast för fräsning - var?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Andax

Plast för fräsning - var?

Inlägg av Andax »

Är det någon som vet var man kan hitta billig plast, Delrin plexi etc för fräsning? Ironbill har lite men det är bara rundstång eller rör.
Är på jakt efter klotsar och skivor.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Tack för tipsen. Vilket tror ni är billigast? Enklast att köpa små kvantiteter från?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Enklast att köpa är väl där man kan se och känna på bitarna.
Billigast är nog om det finns någon i närheten som har spillbitar, typ reklambyrå som gör saker själva, men då blir det nog mest plexiglastypen.

Nordbergs Tekniska har det mesta i lager, men är nog inte billigast. Jag har köpt nästan allt därifrån iaf. Dom har massa spillbitar, men då måste man åka dit för att titta själv. Dom har kanske andra plaster som är mer lämpade än Delrin till just det du ska ha det till.

Du får ringa runt lite och fråga.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Björn på packningar och plast är alltid bra att ha att göra med. De brukar vara flexibla, inte billigast kanske, men bra att ha att göra med.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

http://www.abic.se/ har RenShape. Blockmaterial för tillverkning av prototyper.

Finns i flera hårdheter, från "täljbart" till att göra pressformar till tex bilindustrin. (Bearbetas med diamantverktyg.)

Jag har fräst mycket med "normal" RenShape, ca 0.5 i densitet.

Man måste köpa hela plattor, så man kan kanske gå ihop å dela?
I början av oktober får jag tillgång till såg, och kan dela upp.
MSV

Inlägg av MSV »

www.vink.se har väldigt mycket att välja på! Vet inte alls hur dom är att göra med privat, jag handlar av dom i jobbet. Mycket trevliga och kunniga att prata med!
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Var en runda idag å skulle handla på mig lite plastbitar.

Vink kan man glömma, pga att man måste köpa hela plattor, och då helst en pall av varje sort :-) Inga spillbitar har dom heller :(

Dom tvärs över, tror dom hette Plast Bearbetning eller nåt sånt, var riktigt trevliga. Där hoppade jag ner i containern och plockade på mig det jag ville ha, allt för 0 kronor. Dom har mest Akrylplaster och PVC och liknande. Kan varmt rekomenderas.

Däremot på Packningar & Plast AB, där har dom allt som en riktig storfräsare behöver. Dom har fina spillbitslådor med typ Delrin och annat gött, som man kan botanisera i. Priset var överkomliga 50:-/kg om man betalar direkt till "han som har hand om'et". Kan rekomenderas på det varmaste. Och trevlig var han också, fajbjoj Mats, som jag fick som "kundmottagare".

Kom hem med över 20 kilo plast idag, vart ska man ha dom då, och till vad hmm... :D
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

*ler* Packningar & Plast AB är en bra firma. Roligt att fler har upptäckt det. De ställer även upp på att göra lite märkligare prylar och fräser gärna plast till önskad form om man inte vill göra det själv. Inte världens billigaste firma, men de löser ofta problem man har!
Skriv svar