Att starta datorn med en knapptryckning är ju lätt, som det alltid har varit. Nu är det så att jag vill stänga av på samma sätt, behöver inte vara samma knapp. Så här vill jag att det ska funka:
När jag trycker på knappen, som inte sitter på tgb eller mus, det ska vara en vanlig "elektriskknapp", ska den göra samma sak som när man väljer start -> avsluta -> stänga av. Går det att lösa? vet att vissa bärbara har sånna knappar.
på min dator funkar det att bara trycka en gång på start knappen när den i gång så stänger den av windoz och allt som den ska
har du testat det ?
(jag kör xp)
ATX? klart jag har atx.... har inte testat, ska göra det sen nån gång... ( är sån där galning som samlar uptime, har 100 dagar på ena burken och 43 på andra, båda kör w2k och används hela dagarna)
Nja det är till ett senare projekt, funderar på dator i bil, vore trevligt om man kan synka av/på med antingen nyckel eller att man drar ner en lucka för skärmen, så den itne syns. Detta kombineras med en mikrobyrtare.
Power-knappen brukar väl som sagt alltid stänga av en ATX-burk om man inte ställt in den på annat sätt (eller den hängt sig som lätt kan vara fallet med windows ).
Fast jag har full förståelse för om man aldrig märkt det, stänga av datorn är ju så onödigt