Tja!
Diskmaskinen gnisslar av o till. Pumpen tänker jag? Vad tänker ni?
/David
Diskmaskin gnisslar av o till. Pumpen tänker jag?
Re: Diskmaskin gnisslar av o till. Pumpen tänker jag?
Är det pumpen borde det väl mer kvittra (för den snurrar rätt fort).
Gnisslar det är det väl mer troligt nåt med spolarmarna. Men att själva armarna gnisslar tror jag inte, däremot kanske det blir nån visslande effekt av vattenstrålarna.
Gnisslar det är det väl mer troligt nåt med spolarmarna. Men att själva armarna gnisslar tror jag inte, däremot kanske det blir nån visslande effekt av vattenstrålarna.
Jo "kvittrar" är inte en helt tokig beskrivning. Det är pumpen då mao.
Om jag gissar utan att ha kikat efter så borde det vara två slangar. Vatten o vatten ut plus nån elanslutning, mer borde det ju inte vara för att få loss pumpen. Kan kanske vara värt o köpa ny reservdel? Är ju en ändå en Bosch som kostat över 5000:- för inte allt för många år sedan.
Om jag gissar utan att ha kikat efter så borde det vara två slangar. Vatten o vatten ut plus nån elanslutning, mer borde det ju inte vara för att få loss pumpen. Kan kanske vara värt o köpa ny reservdel? Är ju en ändå en Bosch som kostat över 5000:- för inte allt för många år sedan.
Testa att spärra armarna.
Då vet du att det inte är dessa som gnisslar.
Då vet du att det inte är dessa som gnisslar.
Du använder inte Tvättex maskindiskmedel? Min förra diskmaskin (en Gram) var totalt allergisk mot det och började kvittra i pumpen.
Bytte pump och efter bara ett par veckor kvittrade även den nya pumpen, då bytte jag diskmedel och pumpen tystnade
Bytte pump och efter bara ett par veckor kvittrade även den nya pumpen, då bytte jag diskmedel och pumpen tystnade

Man kan ta bort armarna helt.
Inget Tvättex
Inget Tvättex