Jag tänkte helt enkelt "tappa av" både mikrofonen och ena kanalen som går till ett headset, mixa de signalerna och ansluta till ett fickminnes mikrofoningång.
Det är många många år sedan jag höll på med elektronik och var väl inte så duktig ens då så jag frågar om hjälp här. Har kvar kopplingsplatta, komponentsatser och en lödkolv

Helst skulle jag vilja att konstruktionen inte behövde någon egen strömförsörjning utan tog det från basströmmen iPhone ger ut som är till för att driva en elektretmikrofon. Men jag gissar att det bara ställer till problem så låt oss anta att det hela drivs med ett batteri. Kanske CR2032 eller liknande på 3V?
Sedan vill jag att iPhone inte ska märka att jag tappar av signalen och att konstruktionen drar lite ström, kanske använda ett par JFET?
Har ritat lite vad jag tänker mig men är så klart öppen för andra förslag.
Jag föredrar att använda minimalt antal komponenter så lätt kan löda detta på ett litet veroboard.
Någon som kan ge mig vägledning? Var jag går fel? Finns det bättre sätt? Kanske till och med färdiga produkter som denna? Om JFET, är det någon speciell som är bra för just detta? Finns det någon online-kalkylator för att hjälpa mig välja rätt värden på resistorer för förstärkarstegen? Är det ok att ha en passiv mixer för att spara komponenter?
Tacksam för all vägledning jag kan få

Kent