Fräsen är byggd i 22mm MDF nästan överallt, har kört med 18mm MDF oxå där det var minst kritiskt.

Eftersom jag inte hade någon kunskap om detta innan, eller visste vad jag skulle vänta mig så hade jag inte heller så stora krav, ville mest att den skulle kunna fräsa någorlunda i trä och plexi... och ja, bedöm själva efter resultaten om jag lyckades, är väl inte 100% nöjd men under omständigheterna så är det väl okej antar jag.. fick iaf lära mig en jäkla massa på vägen och kul har det varit, och många många timmar i verkstaden har det blivit

här följer lite bilder, hoppas jag gjort allt rätt nu! (Obs bilderna kommer inte helt i rätt tidsordning)

*Ser inte mycket ut i början hehe*

*själva "basen" klar då hihih*

*gjorde justeringsklossarna först i trä, men bytte sedan ut till nylonplast*

*hihi det är kul när saker och ting börjar röra på sig!!

*körde med HobbyCNCs kort, skitbra service, snabb leverans och mycket bra produkt måste jag säga, massa creds till hobbycnc!*

*woho kolla mitt fina labb (kärlek) byggde iofs inte fräsen där, utan ute i verkstaden

*äntligen fått igång skiten, har jag för mig iaf*

*blir lite hackigt i tidsramen här med bygget, jag som trodde att jag fotade tillräckligt, men man kan nog ALDRIG fota tillräckligt mycket

*här bänkar jag den lite vid min "labb-bänk" ha ha ha ho ho ho *

*baksidan med alla elektronik-haxxor mojänger*

*undrar om jag klarar CE märkningen??? någon?

Det var väl i stort sett det roliga ifrån bygget hehe, har en massa andra bilder med som jag eg borde lagt upp, men får pasta efterhand ifall det blir liv i tråden

Så nu till resultaten... här är lite saker jag fräst ut:

*HL2 FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*

*ja det är korrekt, jag heter micke *ler* fniss

*en polare som beställde den*

*han ville ha i acrylplast oxå*

*till en lysdiodsmatris

* var bara tvungen att impa lite på en tjejkompis, och det funkade faktiskt, hon blev impad

*början till ett projekt som inte blev klart, men fint fräst blev den iaf, fällt in ett kullager där med*
Ja gott folk, det var väl allt, hoppas det varit lite till intresse.. Och ja just det ja, lekte ihop en liten film med, den finns här:
http://rapidshare.de/files/26278103/wap ... c.mp4.html
Hade gött, puss
//Micke