Jo, det tar längre tid för oljan att bli varm, (ett rätt känt "fenomen" på bilforum) och det syns tydligt om man har både motor- och oljetempsmätare.
Även om oljan värms med kontaktvärmare och har ~15° "försprång" så kommer kylvätsketempen ifatt och går om.
En stor del av oljan finns ju i botten på motorn, den del som är kallast/värms upp sist.
Säkert en anledning till att många "sportiga"/motorstarka bilar har oljetempsmätare (istället) - när oljan är varm är det fritt fram att gasa.
Kylvätskan står inte still i blocket, den cirkulerar, speciellt om man vill ha värme i kupén.
Kan förstå att det kan vara skönt med kupévärmare om man har bilen ståendes ute. Men känner inget behov av det (bil i kallgarage) är ju både bättre och effektivare att lägga effekten på att värma motorn istället, har ju "rövgrill".

(Vill inte ha skinn - kallt och uschligt på vintern, och varmt och klibbigt på sommaren.
Det tar ingen halvtimma för att få bort isen om motorn är ~60° när man startar. Framrutan är isfri på under minuten då.