LCD display 320x240 sökes
LCD display 320x240 sökes
Tjena! Hade behövt fåtag på några lcd displarer 320x240
av märket Hosiden HLM 8619 Datablad
Har sökt på google men hittan ingen bra säljare av dessa, dom har några år på nacken + att jag inte vill ha ett helt parti med dessa ca 5st jag är ute efter.
Dom displayerna som jag behöver byta ut har fått några horisontala ränder,
Vad beror det på? Är det själva displayen eller kan det vara Y drivningen?
av märket Hosiden HLM 8619 Datablad
Har sökt på google men hittan ingen bra säljare av dessa, dom har några år på nacken + att jag inte vill ha ett helt parti med dessa ca 5st jag är ute efter.
Dom displayerna som jag behöver byta ut har fått några horisontala ränder,
Vad beror det på? Är det själva displayen eller kan det vara Y drivningen?
Provat att återuppliva displayen? Kanske inte går på samma sätt på en monokrom som man gör med en RGB när en pixel låst sig.
Annars kanske det bara är den lilla gummilisten mellan displayen och drivkortet som är paj? Det är ju rätt vanligt på till exempel displayer till mobiltelefoner och liknande. Dock kan det ju vara svårt att få tag i en ny om det inte är en vanlig display
Btw, fint antal poster du har, 888... det blir ju 0x378 i hexadecimal form, och det vet vi ju alla vad det är
Annars kanske det bara är den lilla gummilisten mellan displayen och drivkortet som är paj? Det är ju rätt vanligt på till exempel displayer till mobiltelefoner och liknande. Dock kan det ju vara svårt att få tag i en ny om det inte är en vanlig display
Btw, fint antal poster du har, 888... det blir ju 0x378 i hexadecimal form, och det vet vi ju alla vad det är