jag använder mig av en siemens logo som klarar av att mäta snabba signaler på ingångarna men problemet jag har är att min vattenmätare jag vill försöka få att använda ihop med logon har en
signal på 5vTTL. jag har testat att köra den direkt på en snabb ingång men det vill inte funka.
sensorn jag använder mig av är en sådanhär

den är ju igentligen anpassad för aurduino o liknande projekt men tänkte försöka få igång den här .
jag har läst i manualen till siemens logon att den vill gärna ha en volt på minst 8,5 på ingången för att den ska gå hög. den här sensorn ger ju bara max 5 ut.
så gogglade lite och hittade en skiss på 5vttl to 12v . men vet inte om den skulle funka, bifogar den här.

är det något ni som e lite mer duktiga på det här med elektronik skulle tro att det skulle fungera? eller finns det en bättre lösning?
och är det i så fall någon som har en eller några BS107A samt motstånden som behövs som man skulle kunna få köpa i så fall?
skulle vara jättetacksam om jag kunde få hjälp med det här , vill gärna inte slänga och köpa ny vattensensor.
mvh pehr