Fick två liknande en gång, ser väldans gamla ut men de fungerar utmärkt för mina projekt. Dock inte kommit på om det är kol- eller metallfilm. Någon som vet hur man ser sånt?
Det är förmodligen 5 % kolmotstånd, helt ok men lite stora jämfört med dagens grejor.
Jag har en gammal E96 (?) sats med sådana, de kommer mest till användning när man vill ha udda värden i nån prototyp eller dylikt.
Spar!
Motstånden har inte blivit mindre idag, det bara tycks vara så. Egentligen är det tillverkarnas uppgift om effekttåligheten som blivit mera optimistisk. Ett modernt motstånd vid märkeffekt är ju så varmt att det nästan ryker.
De satserna som jag har är 5%. Varje sats innehåller drygt 400 motstånd och de är "normalstora" dock har de något tjockare ledare än de som exempelvis Kjell&Co säljer. Perfekt att labba med.
okok, härligt med forum med snabba svar, fick fyra såna lådor efter att min gammla högstadieskola skulle stängas (26 år gammal) så jag räknar på att motstånden e lika gammla, har även dessa:
Haha, då har du en livsförbrukning där. Vill du tjäna lite pengar så sälj dom på Tradera. Tror att många som håller på hemma i lite större skala skulle kunna tänka sig att betala ganska bra för det där. Om du själv bara pysslar i mindre skala klarar du dig säkert med ett motståndssortiment från Kjell&Co eller liknande.
Oblivion >> dock så är jag ingen extrem elektronik fantast, inte i form av byggande och "nyskapande", jag vet bara vad det är för saker och samlar därför på mig dom