En kompis hade tråkigt och reverse-engineerade A1200:ans moderkort.
Han tog också in min s-video-adapter direkt på moderkortet.
http://wordpress.hertell.nu/?p=587
Kul projekt och imponerande att han rodde det iland!
S-video ut från Amiga. Styra terminering med mosfet?
-
Re: S-video ut från Amiga. Styra terminering med mosfet?
Jag ser att han gick direkt från scan till gerber utan att ha ett schema emellan. Jag skulle kalla det "kopiering", inte "reverse-engineering".
Scheman för Amiga 1200:ans moderkort finns annars tillgängliga på webben... I alla fall i ett par revisioner. Jag antar att han använt dem för att hitta rätt till de mods han gjorde.

Scheman för Amiga 1200:ans moderkort finns annars tillgängliga på webben... I alla fall i ett par revisioner. Jag antar att han använt dem för att hitta rätt till de mods han gjorde.
Tror jag höll det A1200-kortet i handen för några veckor sedan. Imponerande! Fungerade "nästan", det gav ingen bild utom bakgrundsfärg. Hoppas det löste sig.
Jodå det funkar nu, var nån resistor som saknades vill jag minnas.
Jo, det är ju en hel del komponenter på det kortet. Vad kul att det funkar!
Jag tror dessutom att han beställer en batch till vilken dag som helst, om det inte redan är gjort 
Lite tråkigt dock att de enklaste och billigaste sättet att få tag i alla customkretsar är att köpa en annan A1200 och slakta..

Lite tråkigt dock att de enklaste och billigaste sättet att få tag i alla customkretsar är att köpa en annan A1200 och slakta..