Kortslutningsskydd
Kortslutningsskydd
Hej!
Jag undrar om det är någon som har en ritning på ett kortslutningsskydd. Eller någon som bara kan tala om hur man gör ett?
Jag undrar om det är någon som har en ritning på ett kortslutningsskydd. Eller någon som bara kan tala om hur man gör ett?
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det är knepigt... Tyvärr så måste man ta hänsyn till drifttemperaturen då denna påverkar tripströmmen rätt mycket (vid 120 grader så är den nere i noll...). Likadant med pulsströmmar så mycket väl kan ligga över märkstömmen utan problem så länge pulserna är korta. Jag har en applikation till vilken jag tänkte mäta upp en 5A märkströms polyswitch vid lite olika temperurer och med lite olika pulsbettenden för att fylla i en del tomma luckor som databladen lämnar.
De är långt ifrån några ideala komponenter polyswitcharna, men de har också många fördelar. Ger övertempskydd (i någon mån iaf), Små, billiga och återställer sig själv. En sak dock är att de kan mattas om man väldigt ofta får dem att trippa...
De är långt ifrån några ideala komponenter polyswitcharna, men de har också många fördelar. Ger övertempskydd (i någon mån iaf), Små, billiga och återställer sig själv. En sak dock är att de kan mattas om man väldigt ofta får dem att trippa...