Jag försöker lära mig programmera C för Arduino och har hamnat lite vilse på vägen..
Jag har jobbat på ett projekt i ca 4 år, vars huvudsakliga syfte är att lära mig programmera och jag försöker få in en del "avancerade" saker i projektet just för att det SKA vara svårt och lärorikt.
Specifikt rör det sig om en controller-enhet för el-cykel, i2c-bus för display/LED-lampor/knappar/tempsensorer/batteri-övervakning samt hastighet/trip-mätare och "intelligent" styrning av elmotor-controllern.
Jag har gått lite överstyr med projektet, beställt egen-designade kretskort och en hel hög med komponenter, men som sagt; detta är till för att lära mig programmering/elektronik och inte för att lösa uppgiften så enkelt som möjligt..

Men nu inser jag att jag inte har en susning om hur jag egentligen bör strukturera ett stort projekt som en helhet och hoppas därför få lite synpunkter, tips och tricks från er som kan mer än mig.

Jag har en viss koll på hur jag ska göra de enskilda delarna av projektet, läsa knappar, skriva till 16x2 LED-display, i2c hantering, temperatur/batteri-övervakning osv osv, men jag kan inte riktigt greppa hur helheten ska utformas..
Primärt frågar jag alltså efter en programvaru-struktur eller tankesätt att applicera vid lite mer "avancerade" projekt.
Jag använder Eclipse IDE med arduino plugin om det spelar roll för någon..
...och innan någon frågar efter kod-snuttar; projektet är inte där än, jag har ett 50-tal varianter och utkast, men inget som tydligt visar vad jag håller på med...
#edit#
Off-topic-fråga;
vet någon om nån programmerings-kurs på distans (i sverige) som lämpar sig för arduino och C?
Bör jag gå en nybörjarkurs trots att jag har flera års "erfarenhet", eller bör jag gå en "avancerad" kurs, trots att jag inte kan alla grunderna?
#/edit#