Skicket utvändigt är ganska bra, förutom en avbruten del av skalan i övre vänstra hörnet. Insidan Servicevänligt då man kan avlägsna chassit efter att ha lossat fyra skruvar som håller fast det i träramen. Har börjat kolla lite och hittat schema som jag tror stämmer på radiomuseum.org, tyvärr är det en dålig inscanning som syns dåligt. Jag kämpar med att tyda beteckningar och spänningar. Någon som har ett bättre läsbart schema?
Vidare till reparationerna då. Det verkar som om lokaloscillatorn för AM inte svänger. Jag tror det är "TR1", AF116? TR1 är också den som avviker från sina kollegor på samma kort, den har bara 0,6V på emittern - övriga mellan 4 och 5V vilket stämmer mot schemats angivna värden .. tror jag, det syns ju dåligt på schemat.
Har kollat så att lokaloscillatorn för FM delen svänger, finns signal på vridkondingen "C41".
Jag skulle vilja prova byta "TR1", men måste kolla på vad jag skulle kunna ersätta den med.
Intressant nog så skall ju dessa AF11x transistorer vara väldigt utsatta för "whiskers". Skulle kunna vara någon elakt liten tenntråd som tagit död på transistorn alltså