HJÄLP=)
Gjorde en ny installation av XP på stora datorn, men efter det så verkar den inte hitta nätverkskortet, det kommer inte fram i enhetshanteraren iaf .
Hur ska jag lösa det hära?
Du råkade inte välja bort stöd för nätverk vid installationen? Annars kan helt enkelt Windows varit lite tankspritt och glömt installera nätverksstöd... Det hände mig en gång. Lättaste lösningen var att installera om Windoze.
Borde de inte bara vara att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner nya drivisar bara? Har funkat för mig i alla år. Sen har nog inte windows alla drivrutiner för nätverkskort precis efter installationen, kan vara det kanske...
Testa att ta ut kortet och starta om datorn. Stäng ner den igen installera kortet om det går i en annan pci-plats och starta datorn igen. Har haft samma problem en gång och win hade visst fått tillfällig hicka eller något för det fungerade efter det..
Testa att installera om XP och det hjälpte inte.
Tog en titt in i datamaskinen och såg att nätverkskoret var inbakad i själva moderkakan. Korsbefruktade moderkakan med ett PCI nätverkskort, anlöt navelsträngen och då började dom små ettorna och nollorna dansade ut på internet. Får googla fram rätt drivrutiner nån dag framöver.