Då återstår bara att väga priset för en upplåsning mot priset för en ny!
Eller låt dig bli hypnotiserad så att du går tillbaks i tiden till den ödesdigra dagen då du ändrade koden!
Testat att slå in kod en gång och sedan bryta matningspänningen och slå in ny kod osv... blir det fortfarande att man får vänta 60min vid tredje försöket då?
förra gången som bilmek jag låste upp en stereo kostade det 300 spänn.
säkert olika för olika fabrikat men detta var volvo om jag inte minns fel.
som sagt dumt som fasen att det ska kosta att låsa upp sin egen stereo =/
edit: stereo inte sterio ^^
Senast redigerad av Turbosharp 8 juli 2006, 22:29:23, redigerad totalt 1 gång.
Läste koden på en Blaupunkt för många år sedan. Koden låg i ett 8pin i2c minne. Kopplade ett 6116 minne till clk och data ledningen och det första som skickedes i bcd kod när apparaten slogs på var koden, bingo! men det var några år sedan!
Tom. i bcd kod. Tror nog inte att det är så enkelt i lite modernare varianter, hade väl varit för lätt för tjuvar tycker jag, men det hade inte skadat om man hittat något liknande minne kanske.
Ja just i BCD kod Det absolut första som fördes över från minnet till processorn, jag hadde inte ens dator på den tiden och klockade ut data från minnet med studsfri strömbrytare och läste av en lysdiod och skrev ner data på papper och testade, det var på den tiden 1991 kanske då blaupunkt namngav sina apparater efter tyska städer, kommer inte ihåg vilka men man blir lite nostagisk, tänk vad lätt det var på den tiden!!