Denna fräs kanske skulle kunna vara något för mitt ändamål:
ViktorSigg: Är det typ sådan du har? Dom ser ju väldigt smidiga ut, vet du hur mycket dom kostar ungefär?
Klart att man betalar moms endera den Danska som privat person eller den Svenska som EU Import till företaget.Dessa kommer från danmark så momsen betalas ej.
Teoretiskt men denna går ju tillbaka direkt, så några pengar byter aldrig händer.tecno skrev:Klart att man betalar moms endera den Danska som privat person eller den Svenska som EU Import till företaget.Dessa kommer från danmark så momsen betalas ej.
Det är det rätta vid seriekörning enligt min uppfattning. Se till att få säkra skärprocesser. Undvik specialverktyg i möjligaste månGlattnos skrev:Några stycken hade jag kunnat göra på något kreativt sätt men jag vill få ner tiden då det ska göras många. Att slippa spänna om den är såklart en stor tidsvinst men jag börjar fundera om att kanske koncentrera mig mer på själva omspänningen och få ner den tiden till ett minimum och då få gynnsammare förhållanden för verktygen så att tid kan sparas in där.