Pulserande CRTskärm.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Pulserande CRTskärm.
Ibland händer det att man hittar lite skoj prylar i "skräphörnan" på "jobb" (aja sommarjobb som jag hoppar in hos ibland).
Denna gången var mitt fynd en 19" CRTskärm, frågar chefen om jag får sno den, "visst, ska du inte testa den först?". Sagt och gjort vi testar den, den startar fungerar som den ska, men efter en halv minut börjar skärmen "pulsera" inte jättehäftigt utan lite mjukt men ändock störande, alltså den blir ljusare.
När man stänger av den så blir det "färgkladd" i mitten.
Ni som är lite mer kunniga inom detta område kanske vet hur man kan avhjälpa detta? =)
Edit: inget jämnt pulserande iaf...
Syns mest på att det mörka blir ljusare frånochtill.
Denna gången var mitt fynd en 19" CRTskärm, frågar chefen om jag får sno den, "visst, ska du inte testa den först?". Sagt och gjort vi testar den, den startar fungerar som den ska, men efter en halv minut börjar skärmen "pulsera" inte jättehäftigt utan lite mjukt men ändock störande, alltså den blir ljusare.
När man stänger av den så blir det "färgkladd" i mitten.
Ni som är lite mer kunniga inom detta område kanske vet hur man kan avhjälpa detta? =)
Edit: inget jämnt pulserande iaf...
Syns mest på att det mörka blir ljusare frånochtill.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Ja, den där såg då inte kul ut. Personligen hade jag gått igenom alla lödningar först på huvudkretskortet, speciellt omkring områden där det utvecklas värme, tex i närheten av kylflänsar och effektresistorer. Hittar man ingenting där så kan man kanske gå till bildrörskretskortet. Ser allting ok ut där med så är det kanske då någon konding som inte mår så bra.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- 13th.Marine
- EF Sponsor