Mitt första inlägg här. Och det blir en (dum?) fråga. Har försökt hitta info, och det fann jag, massor, men lyckas nog inte sätta ihop det till ett svar som fungerar för mej..
Har bygt en bandslip för knivbladstillverkning, där jag behöver en stöddigare motor än min löpbandsmotor som jag kört tills nu.
Så skaffade en 2.2Kw, 2800rpm, 3-fasmotor, har till denna köpt en, vad jag tror är en frekvensomvandlare, för att kunna styra varvtalen. http://www.ebay.com/itm/122036542575?ul_noapp=true
Nu till problemet.
Jag kopplar in den enl manual och instruktionsvideo. Men när jag startar den så viner det bara i motorn (har testat med 2 motorer) men axeln snurrar ej. Destå mer jag höjjer på invertern, destå mer/högfrekventare viner det, typ som att motorn sonnrar på som bara den.. Fast den står ju still då.
Det står på invertern att det är 1fas in och 3 ut. Detta mätte jag och fick ca 230 v mot jord från V1, W1 & U1.
Men det är någonstans här jag tror att det blir fel. Jag har testat Y&D-kopplat, ungefär samma problem, motorn snurrar några varv i minuten i ena läget men ingen kraft i..
Jag kan ju givetvis köpa en inverter för 3fas in och 3fas ut, men då har jag en ganska saftig kabeldragning framför mej, så vill verkligen reda ut begräppen här.
Bifogar bilder och hoppas på lite input

Pretty pleas