Hej jag letar efter någon microprocessor med inbyggt usb stöd. Problemet är ju även pengar.
Atmel har ju en MCU med USB interface och det finns några PIC:ar.
Jag har ett stk500 för Atmel och det borde kunna gå att använda den för att programmera via SPI. Sen så har jag kollat både på elfa och farnell och ingen av dem säljer at90*USB MCU:rna. Så man kanske måste skippa Atmel.
Problemet om jag skall använda PIC är att jag inte har någon programvara eller någon programmerare för dem. Har knappt jobbat något alls med PIC.
Så nån som har nått bra tips. Skall ej använda USB<->serial utan skall bygga för USB<->USB.
Microprocessor med USB-interface.
microprocessor eller microcontroller ?
Vad är problemet med pengar ?
> Har knappt jobbat något alls med PIC.
Har du jobbat något med USB ?
Om inte, så är nog det en större utmaning än att byta arkitektur.
Svårt att ge något tips, du har ju redan hittat både AVR och
PIC med USB stöd. Låt inte ELFA och Farnell styra ditt val, om det
bara gäller en eller två för lite labbande, så kan du väl sampla...
Vad är problemet med pengar ?
> Har knappt jobbat något alls med PIC.
Har du jobbat något med USB ?
Om inte, så är nog det en större utmaning än att byta arkitektur.
Svårt att ge något tips, du har ju redan hittat både AVR och
PIC med USB stöd. Låt inte ELFA och Farnell styra ditt val, om det
bara gäller en eller två för lite labbande, så kan du väl sampla...
Jag menade microcontroller 
Jo jag vet att USB är ett helskotta, men jag behöver nått att göra på min fritid
MM jag såg att digikey sålde at90usb*, men hade 0 på lager.
Saken är den att jag hade tänkt att lära mig skriva Device drivers i linux och funderade på att börja med USB. Dock så har jag kommit på att jag kanske skall testa och skriva en character device för en LCD display först och använda mina i/o utgångar på mitt AXIS etrax labb kort ist.. Tror det blir lite lättare att börja där.

Jo jag vet att USB är ett helskotta, men jag behöver nått att göra på min fritid

MM jag såg att digikey sålde at90usb*, men hade 0 på lager.
Saken är den att jag hade tänkt att lära mig skriva Device drivers i linux och funderade på att börja med USB. Dock så har jag kommit på att jag kanske skall testa och skriva en character device för en LCD display först och använda mina i/o utgångar på mitt AXIS etrax labb kort ist.. Tror det blir lite lättare att börja där.
-
Jag hittade ett pressmeddelande och det verkar som att atmels AT90usb* contollers är nya för i år. Så jag antar att det är därför som ingen har dem till salu, men jag tycker att de verkar helt klart intressanta.
Sen så är ju frågan om man har råd o köpta STK525 utvecklingskitet då det verkar kosta runt 1600-2000:-
Bitbang skulle ju kunna fungera också.
Jag beställde samples av at90usb* får se om man får nån.
Sen så är ju frågan om man har råd o köpta STK525 utvecklingskitet då det verkar kosta runt 1600-2000:-
Bitbang skulle ju kunna fungera också.
Jag beställde samples av at90usb* får se om man får nån.